ناسا تطور لعبة واقع افتراضي لمحاكاة أجواء المريخ تمهيدًا لاستطلاعه

Mars Desert Research Station

In the middle of the desert of Utah a group of sciences from all around the world is gathering for couples of weeks every few month to search watt human being can do on mars planet.



Every crow of volunteers includes some biologist geologist and other nether scientist researches.



They chose the desert of Utah because it simulated the acclaim on the planet Mars, for getting the filling of being on Mars and to challenge the research and to make it close as they can to the conditions on the planet they wear spies suit and live isolated in the laboratory for too weeks ich teem.

The man person that ran the project is Robert Zabrin that believe that this project can lied to find ways to search for life on Mars and maybe to fined a way that human being will be able to live on the planet.



This project is privet projects that cooperate with several universities around the world.



MDRS Crew 42 in a walking mission out of the hub

تخطط وكالة الفضاء الأمريكية ناسا لإطلاق أول رحلة استطلاعية بشرية إلى كوكب المريخ في عام 2030، وضمن  أحد الخطوات التمهيدية لهذا المشروع تقوم Nasa بتطوير تجربة على خوذة الواقع الافتراضي لاستطلاع كوكب المريخ مستخدمة محركUnreal Engine 4″، وذلك بالتعاون مع Fusion Media، و معامل أنظمة الفضاء من جامعة MIT، ومطورون سابقون من استوديو الألعاب المعروف Irrational Games.

وتهدف ناسا إلى الانتهاء من لعبة “المريخ Mars 2030 ” للواقع الافتراضي خلال العام الحالي ليتم في ما بعد إطلاقها على خوذة Oculus Rift، و Google Cardboard، و Samsung Gear بشكل مجاني.

سيكون بإمكان اللاعبين الهبوط على سطح المريخ و المشي والتجول داخله مع قيادة مركبة استطلاعية عليه افتراضيًا، وتسعى الناسا من خلال تقديم هذه التجربة إلى تقريب مفهوم السفر إلى الفضاء لكل المهتمين والمغامرين، إلى جانب توفير فرصة للتدرب المثالي لرواد الفضاء المستقبلين الذين سوف ينجحون في تحقيق حلمهم في الهبوط على سطح الكوكب الأحمر.

 

شارك بتعليقك :



مواضيع قد تعجبك

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *